Deák Zsuzsanna

Jó gyakorlatok

Jövőbeli tervek / jóslás – bármely nyelven

Feladat célja: Jövő idő gyakorlása (Futur simple / Futur antérieur )

(+ Les indicateurs temporels: „Un jour, dans dix ans, l’année prochain, probablement que „ használatának gyakorlása …. )

Feladat előkészítése: A diákok párba rendeződnek. A tanár kioszt egy A5-ös méretű papírt a minden párnak, majd felrajzol egy 4 részre osztott négyzetet a táblára és belerajzol 4 egyszerű ábrát pld. egy mobiltelefon, pad, kávéscsésze , és egy szív. Felteszi a kérdést : Ti vagytok a jósnők, szerintetek mit hoz számomra a jövő ?

Lehetséges válasz:Vous trouverez un Iphone sous un banc par terre. Vous appellerez. Une personne vous répondra. Vous rencontrerez la personne pour lui rendre le portable. Il vous invitera dans un café, et vous tomberez amoureuse …”

A feladat végrehajtása:

Minden párnál az 1.szereplő = kliens , 2.szereplő = jós szerepét játssza, a kliens kézbeveszi a papírt és 4 felé hajtja és belerajzol 4 egyszerű ábrát mind a 4 ablakba egyet-egyet. Pld: napszemüveg/ hullámok / számok / dollár . Majd a kliens odaadja a jósnak a papírlapot ,aki a szimbólumok alapján igyekszik kitalálni egy történetet miközben jövő időben beszél. Alacsonyabb szinten egy-egy mondatot fogalmaz képenként, magasabb szinten egy részletesebb történetet.

Tipp: A feladata folytatásaként érdemes a történetre figyelő klienst megkérni, hogy számoljon be írásban a jós által mesélt történetről (itt már egyes szám első személyben), ez lehet egy barátnőjének szóló levél formájában is.

Kommunikációs játék reklámszövegekkel (A2 – C1)

Feladat célja: kommunikációs készség fejlesztése , magasabb szinten beszélgetés a reklámok jelentőségéról, életünkben betöltött szerepéről.

Feladat előkészítése : A4-es méretű színes reklámhirdetések újságokból kivágva ,vagy internetről letöltve

A / A tanár mutat egy reklámhirdetést, letakarja a szlogent és a márkát. A diákok eldöntendő kérdéseket tesznek fel, hogy megtudják mit is reklámoz a hirdetés. (Érdemes kevésbé evidens, nehezebben kitalálható képeket választani !)

B / 2-4 fős csoportokban dolgoznak a diákok. Választanak egy nekik tetsző reklámot a tanár asztaláról. Azt részletesen leírják (képleírás gyakorlása), meghatározzák a reklám célközönségét, megmagyarázzák a szlogent, pozitív vagy negatív kritikát is megfogalmazhatnak azzal vagy a képi ábrázolással kapcsolatosan. Kitalálnak egy másik szlogent, vagy akár képi ábrázolással ugyanahhoz a termékhez egy másik reklámot, esetleg egy másik termékhez alkothatnak egy új reklámot szlogennel együtt. Ezt követően a legjobb alkotásra lehet szavazni, vagy csupán a szlogent bemutatva a többi diák kitalálja vajon melyik termékről van szó.

C / A feladat továbbfejlesztéseként magasabb nyelvi szinten lehet beszélgetést folytatni a reklámok életünkben betöltött +/- szerepéről, illetve az influencerekről és életünkre gyakorolt hatásukról.

Elérhetőség
1073 Budapest, Barcsay utca 5.
+36 (1) 322-2081